6 sposobów na przyśpieszenie metabolizmu i szybsze odchudzanie

6 sposobów na przyśpieszenie metabolizmu i szybsze odchudzanie

 

Metabolizm, czyli przemiana materii, często określany potocznie szybkim lub wolnym. Gdy jest spowolniony, organizm spala mniej kalorii niż powinien, przez co niezużytkowana reszta energii odkłada się pod postacią tkanki tłuszczowej. Sposoby na jego przyśpieszenie spowodują że, proces odchudzania może przejść nieco szybciej i efektywniej.

  1. Jedź śniadanie

Po nocnej przerwie organizm potrzebuje dawki energii aby zacząć działać na pełnych obrotach. Zjedzenie śniadania maksymalnie do 1 godziny od pobudki napędzi metabolizm na cały dzień. Jeśli pominiemy śniadanie, jest duża szansa na to, że wieczorem zjemy dużo więcej. Takie spowolnienie metabolizmu oraz dostarczenie niekontrolowanej ilości kalorii wieczorem zagwarantuje klęskę w odchudzaniu.

 

  1. Nie pomijaj posiłków

Jedzenie w regularnych odstępach również pobudza metabolizm. Jeśli dopuścimy do przerwy między posiłkami dłuższej niż 5 godzin, metabolizm zwolni i to na co najmniej 2 najbliższe dni. Skutki przedłużonej przerwy między posiłkami odczujemy więc przez dłuższy czas.

 

  1. Pamiętaj o dobrych źródłach białka

Białko zawarte w pożywieniu przyspiesza przemianę materii o 25%. Jest ono zbudowane z aminokwasów, które są trudniej trawione. Aby były strawione potrzebują dowozu energii ze strony tłuszczu i węglowodanów. Zatem każdy posiłek powinien zawierać jakiś brodukt białkowy np.: drób, wędliny, ryby, twaróg, jaja, mleko, rośliny strączkowe.

  1. Trenuj

Doskonałą metodą na przyspieszenie przemiany materii są ćwiczenia aerobowe, czyli takie podczas których przyspieszony jest oddech i tętno. Są to m.in.: ćwiczenia cardio, jazda na rowerze, bieganie, aerobic. Powinien trwać ok.40 min, aby uzyskać zamierzony efekt. Natomiast po treningu siłowym np. na siłowni mamy rozbudowaną tkankę mięśniową, która cały czas zostaje metabolicznie aktywna i nawet podczas snu spalamy większą ilość kalorii w porównaniu do tego gdybyśmy nie ćwiczyli.

 

  1. Pamiętaj o produktach bogatych w kwasy omega-3, jod i wit. B6

Są to bowiem substancje mające ogromny wpływ na tempo metabolizmu.

Jod to pierwiastek bez którego nie dojdzie do produkcji hormonu tyroksyny przez tarczycę. Gdy poziom tyroksyny jest zbyt niski przemiana materii widocznie zwalnia. Nawet niewielkie (mieszczące się w granicach normy) wahania w ilości wydzielanej tyroksyny mogą spowodować duże kłopoty z utrzymaniem prawidłowej wagi. Jod znajdziemy w soli jodowanej, rybach morskich i kiełkach rzeżuchy.

Ryby morskie to również najlepsze źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Kwasy te pobudzają enzymy rozkładające złogi tłuszczu w tkankach podskórnych, a także w naczyniach krwionośnych przyśpieszając w ten sposób tempo metabolizowania tłuszczu. Witamina B6 uaktywniania energię zamkniętą w komórkach tłuszczowych. Jest też ważnym składnikiem koenzymów biorących udział w przemianach metabolicznych makroskładników.

 

  1. Doprawiaj dania przyprawami

Świetnym sposobem na „podkręcenie” metabolizmu jest dodawanie do potraw ostrych przypraw. Metabolizm może być szybszy nawet o 23%. Wśród przypraw nie może zabraknąć chili, imbiru, czosnku, kminku, pieprzu, kurkumy, goździków, majeranku, lubczyku, jałowca czy cynamonu. Zwłaszcza papryczka chili ma szczególny związek zwany kapsaicyną, która pobudza organizm to szybszego trawienia. Ponadto ostre przyprawy są uznawane jako naturalne spalacze tłuszczu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.