Dieta w trakcie wakacji – Czy wakacje to dobry czas na odchudzanie?

Dieta w trakcie wakacji

 

Czy wakacje to dobry czas na odchudzanie? Tak, z tym że warto przestrzegać kilku ważnych zasad. Dzięki nim odchudzać można się również w okresie letnim a nawet na urlopie.

Wakacyjny czas jest bardzo dobrym okresem na zmianę diety. Przemawia za tym szczególnie wysoka dostępność świeżych warzyw i owoców. W sezonie są one szczególnie cenne, gdyż w tym okresie mają najwięcej witamin, składników mineralnych, enzymów i innych substancji biologicznie aktywnych. Większość warzyw jest niskokaloryczna i można je jeść praktycznie bez ograniczeń. Warzywa i owoce to także bardzo dobre źródło błonnika pokarmowego, który pęcznieje w jelitach i dzięki temu daje szybciej uczucie sytości. Posiłek zaczynajmy więc od warzyw i owoców, dzięki temu szybciej poczujemy sytość i zjemy mniej dania głównego.

Dieta na wakacje aby była pełnowartościowa powinna uwzględniać zatem dużo warzyw i owoców oraz produkty pełnoziarniste, chude mięso i wędliny, nabiał, rośliny strączkowe, ryby oraz zdrowe tłuszcze pochodzące np. z olejów roślinnych.

Jeśli w okresie letnim chcielibyśmy schudnąć lub utrzymać swoją prawidłową masę ciała to dobrym rozwiązaniem może być catering dietetyczny. Lato to niestety czas wielu żywieniowych pokus. Grille ze znajomymi, lody, gofry, alkohol to bez wątpienia czynniki nie sprzyjające odchudzaniu. Ponadto często wolimy korzystać z uroków wakacyjnej pogody niż stać w kuchni i gotować posiłki. Dieta pudełkowa jest zbilansowana, przygotowywana ze świeżych składników oraz ma określoną kaloryczność którą można indywidualnie dopasować do swoich potrzeb. Otrzymujemy 5 gotowych posiłków co sprzyja regularności ich spożywania wpływając w ten sposób korzystnie na tempo metabolizmu i spalania tkanki tłuszczowej. Dzięki diecie z cateringu nie musimy się martwić gotowaniem, zakupami, kaloriami – waga spada a my możemy cieszyć się wakacjami.

Jeśli zaś wyjedziemy na urlop to warto pamiętać o kilku punktach – tak aby w 2 tygodnie nie zaprzepaścić kilku miesięcy odchudzania.

  1. Pamiętajmy że alkohol to puste kalorie. 1 kufel piwa to około 250 kcal, lampka półsłodkiego wina 140 kcal, a kieliszek wódki 55 kcal. Najmniej kalorii będzie miało wino wytrawne. Najbardziej kaloryczne są kolorowe drinki na bazie słodkich likierów czy słodzonych napojów gazowanych. Jeśli dbamy o sylwetkę warto zachować umiar w kwestii spożywania alkoholu.
  2. Lody mogą być bardzo kaloryczne. Na diecie warto wybierać sorbety – są znaczniej mniej kaloryczne niż wersja np. z orzechami i w 3 polewach czekoladowych. Sprawdzajmy skład lodów – unikajmy tych z cukrem na pierwszym miejscu w składzie. Lody pełne barwników, konserwantów czy syropu glukozowo – fruktozowego również nie będą dla nas dobre.
  3. Grill to nie tylko kiełbasa i karkówka. Warto przyrządzić nieco lżejsze wersje dań z dużą ilością surówek. Świetne będą szaszłyki drobiowe, ryby oraz grillowane warzywa jak cukinia, bakłażan czy papryka. Do dań grillowanych warto podać różnego rodzaju sałaty oraz pieczywo razowe zamiast bułek czy ziemniaków.

Zespół DietDay catering dietetyczny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.