Odchudzanie jako postanowienie noworoczne

Odchudzanie jako postanowienie noworoczne

 

Nowy Rok to tradycyjnie czas składania postanowień i obiecywania sobie, że tym razem uda się osiągnąć zamierzony cel. Takim najbardziej popularnym celem naszych postanowień noworocznych jest odchudzanie. Nowy Rok i nowe możliwości bardzo nas mobilizują, ale nie każdemu uda się wytrwać w nowym postanowieniu. Jak tym razem sprawić, aby na samym postanowieniu spadku masy ciała się nie skończyło?

Walka o obniżenie masy ciała to proces odłożony w czasie, wymagający samodyscypliny i pokonywaniu wielu pokus. Sukces w odchudzaniu zależy od kilku czynników a ich wypełnienie zwiększa szanse na spadek masy ciała.

  1. Dobrze jest ogłosić nasze postanowienie rodzinie i przyjaciołom. Być może znajdziemy kogoś z podobnym celem a we dwoje zawsze raźniej. Łatwiej wtedy również o wsparcie i zrozumienie domowników – np. w niekupowaniu słodyczy itp.
  2. Określ realne cele. Jeśli postanowisz schudnąć 10 kg w miesiąc to plan taki jest od razu skazany na porażkę. Pamiętajmy, że zdrowe tempo odchudzania to 0,5-1 kg tygodniowo.
  3. Zaplanuj wszystko. Spisz cel, realny czas, zaplanuj dietę, posiłki, zakupy, trening. Jeśli nie zaplanujesz i nie zrobisz zakupów – jest duża szansa, że zjesz coś niedozwolonego, co akurat było pod ręką. Jeśli nie zaplanujesz treningu – konkretnego dnia o ustalonej godzinie – duża szansa, że o nim zapomnisz.
  4. Odchudzanie jest łatwiejsze, gdy zamówisz nasz catering dietetyczny. Odpada myślenie o kaloriach, zakupach, gotowaniu – wszystko zrobimy za ciebie. Nie musisz się martwić, że zjesz za dużo, czy że nie dostarczysz organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych.
  5. Daj sobie czas. Jeśli wcześniej stosowana była dieta bardzo ubogo energetyczna lub głodówka to możliwe, że mamy bardzo obniżone tempo przemiany materii. Aby organizm wrócił na właściwe tory, trzeba czasu. Często zwiększenie kaloryczności i powolne jego obniżanie przynosi dobre efekty i zwiększa tempo spalania tkanki tłuszczowej.
  6. Dobre efekty uzyskamy, jeśli nową zdrową dietę połączymy z dodatkową aktywnością fizyczną. Wystarczy codzienny spacer, rower, pójście na basen. Już 30 minut aktywności fizycznej dziennie wspomoże odchudzanie. Jeśli do tej pory nie mieliśmy czasu na treningi – wystarczy wysiąść wcześniej z autobusu i jeden przystanek do pracy przejść pieszo, zamiast windy skorzystajmy ze schodów itd.
  7. Zapisz wagę startową oraz obwody ciała. Warzymy się rano, na tej samej wadze, ale nie częściej niż raz w tygodniu. Zmierzenie obwodów ciała (klatka piersiowa, talia, brzuch, biodra, udo, ramię) jest o tyle ważne, że spadek masy ciała lepiej widać po obwodach niż po wadze. Masa ciała może się wahać – raz być niższa, a za kilka dni wyższa, co zdarza się szczególnie u kobiet i ma związek z cyklem miesiączkowym.
  8. Nagradzaj sukcesy. Nic tak nie motywuje jak spadek pierwszych 2 kg, czy przebiegnięcie pierwszych kilometrów. To daje siłę do zrzucenia kolejnych 2 kg czy zwiększenia dystansu podczas treningu.

 

Zespół Dietday catering dietetyczny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.