Tajemnice skutecznego odchudzania

Tajemnice skutecznego odchudzania

 

Do tematu odchudzania warto się dobrze przygotować. Lato zbliża się wielkimi krokami i coraz więcej osób podejmuje teraz decyzję o redukcji masy ciała. Odchudzanie to proces, z którym wiąże się kilka podstawowych zasad – bez nich nie osiągniemy zamierzonego celu. A żeby stwierdzić, że odchudzanie było skuteczne muszą być potwierdzone 2 punkty – spadek masy ciała i utrzymanie nowej wagi przez 2 lata. Jeśli więc po procesie redukcji wagi dopadnie nas tzw. efekt jo-jo – nie ma też mowy o tym, że proces odchudzania przebiegł prawidłowo. Jakie są więc zasady zdrowego, skutecznego i trwałego odchudzania?

Zasada 1. Dobór odpowiedniej kaloryczności diety

Aby spalić nadmiar tkanki tłuszczowej należy albo spożywać mniej kalorii niż potrzebuje organizm albo jeszcze lepiej spożywać mniej kalorii i więcej spalać, czyli dodać dodatkową aktywność fizyczną. Każdy z nas ma odmienne zapotrzebowanie kaloryczne. Zależy ono od naszej masy ciała, wieku, płci, codziennej aktywności a nawet stanu zdrowia czy stanu fizjologicznego. Zaczynamy więc od poznania swojego dobowego zapotrzebowania kalorycznego a następnie odjęcia od niego około 15-20%. Większe ograniczenie kalorii spowoduje spowolnienie metabolizmu, czyli tempa spalania tkanki tłuszczowej a jest to zjawisko wysoce niepożądane w procesie odchudzania. Drastyczne obcinanie kalorii to również najszybsza droga do efektu jo-jo. Gdy tylko zaczniemy jeść zgodnie z zapotrzebowaniem – organizm zacznie odkładać „zapasy” na wypadek kolejnej głodówki. W ten sposób nasza masa ciała po odchudzaniu zaczyna gwałtownie rosnąć, często przekraczając próg kg od którego zaczynaliśmy.

Zasada nr 2. Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu

Picie co najmniej 1,5 l – 2 l wody dziennie nie tylko przyśpiesza metabolizm, ale również pomaga w pozbyciu się zbędnych produktów przemiany materii. Tkanka tłuszczowa magazynuje różnego rodzaju metabolity, które podczas jej spalania uwalniają się do krwioobiegu. Odpowiednie nawodnienie spowoduje przyśpieszenie ich usuwania z organizmu.

Zasada nr 3 Zacznij się odżywiać a nie jeść

W procesie odchudzania bardzo ważne jest nie tylko to ile jesz, ale również to co jesz. Stąd tak ważną staje się kwestia doboru produktów spożywczych. Jak wiemy żywność można podzielić na produkty o wysokiej wartości odżywczej jak i takie które nie wnoszą do naszej diety żadnych składników odżywczych a jedynie puste kalorie. Ponieważ każde ograniczenie ilości żywności może prowadzić do występowania niedoborów witamin i składników mineralnych – warto wybierać mądrze to co zjemy. Podstawą naszego jadłospisu powinny być więc produkty pełnoziarniste, świeże warzywa i owoce, produkty nabiałowe, chude mięso, drób i ryby oraz zdrowe tłuszcze pod postacią olejów roślinnych, pestek, nasion i orzechów. Wszystko to odpowiednio zbilansowane, aby żadnego ze składników odżywczych nie było ani za mało ani za dużo.

Zasada nr 4 Regularność to klucz do sukcesu

Żeby schudnąć musimy jeść regularnie, najlepiej około 5 posiłków dziennie o stałych porach. Dzięki temu nasz metabolizm jest na najwyższych obrotach a organizm ma stały dowóz energii i składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Regularne jedzenie sprawia również, że nie mamy do czynienia z gwałtownymi skokami poziomu glukozy we krwi a co za tym idzie łatwiej nam jest kontrolować uczycie głodu.

Podejmując decyzję o odchudzaniu warto rozważyć skorzystanie z cateringu dietetycznego. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiejsze staje się wdrożenie powyższych zasad zdrowego i skutecznego odchudzania. Otrzymując 5 zbilansowanych posiłków dziennie nie musimy sami liczyć kalorii, martwić się czy nie jemy za dużo białka czy tłuszczu itd. Catering robi to za nas, a my mamy więcej czasu na dodatkową aktywność fizyczną dzięki której szybciej osiągniemy wymarzoną sylwetkę.

 

Podejmując decyzję o odchudzaniu warto rozważyć skorzystanie z cateringu dietetycznego

 

 

Zespół Dietday

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.